ÅRSMELDING 2008

STYRET har bestått av: Jan K. Torgersen formann, Kjell Bols nestformann, Bjørg Aksdal sekretær, Enok Kommedal kasserer og Bjøn Roar Børresen Varamedlemmer: Ivar Andersen, Johan Gramstad, Anne Karin Ferkingstad, Bodil Hagum og Sigmund Aartun.
Styret har hatt 8 styremøter og behandlet 53 saker. Det har vært økonomi, program og opplegg for møter og turer, og aktiviteten i de forskjellige lokalhistoriske prosjektgruppene.

VALGKOMITE: Ole Fr. Vølstad, Signe Ivarsson og Leif Ledaal.

REVISOR: Trond Magne Håland

ØKONOMIEN i laget er god, underskuddet i år kommer av innkjøp av “videokanon” og kopimaskin (se vedlagte regnskap)

MEDLEMMER pr. 31/12: 120 hovedmedlemmer, 40 husstandsmedlemmer. ( = 39 nye i 2008)

MEDLEMSMØTENE. Årsmøtet ble avholdt 14/2. Ole Fredrik Vølstad. ble valgt til dirigent. Årsmelding og regnskap ble vedtatt uten merknader. Valgene var enstemmige etter valgkomiteens forslag.
Etter årsmøtet Kjell Espedal kåserte om “Pilt-Ola” en legendarisk skikkelse fra Lysefjorden som bl.a. kjøpte en flokk reinsdyr i Finmark og drev dem til Ryfylkeheiene. Han eide bl.a. Ledaalgården på Tasta men døde som en fattig mann.

På møtet 22.mai kåserte Arild Vøllestad om de første årene av Kameratheimens (nå Rogaland A-senter) 55 årige historie, med utgangspunkt i jubileumsboken “Ånden og flasken “ som han og Marit Vasshus har skrevet.

Til side 4.